Dag 10 - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Erik en Arie - WaarBenJij.nu Dag 10 - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Erik en Arie - WaarBenJij.nu

Dag 10

Door: Arie

Blijf op de hoogte en volg Erik en Arie

20 Oktober 2015 | Verenigde Staten, Los Angeles

Alweer de laatste keer dat we wakker zouden worden in The City Of Angels. Gelukkig een stuk beter geslapen dan de nacht ervoor. Buiten was de lucht weer blauw! :-)

Na het ontbijt liepen we naar Hertz, maar de vestiging waar wij hadden geboekt via www.rentalcars.com bleek al ruim een jaar gesloten. Gelukkig konden we bij een andere vestiging terecht die we troffen in het JW Marriott Hotel. De service die we hier kregen was een stuk beter dan bij Budget in Anaheim. De man aan de balie was ontzettend vriendelijk en maakte een notitie van de fout die Rental Cars gemaakt had en bekeek onze boeking. We hadden alles al geregeld via internet, dus ook de verzekering en aansprakelijkheid. Het enige wat we er nog bij genomen hebben is road service. Hij vroeg of een SUV voor hetzelfde geld ook goed was en ik zei heel cool: "Yeah, sure!" Samen met de Hertz medewerker gingen we naar de garage van het hotel en in soort wachtruimte moesten wij wachten. Meneer ging onze auto voorrijden. Na enkele minuten wachten komt hij aanzetten met een dikke vette Chevy Traverse Lt. Dus ik zeg tegen Erik: " Gewoon rustig blijven!" Hahahaha. We hadden het niet meer! Hij geeft mij de sleutels en zegt: "Don't worry about the scratches." En weg waren we :-D Wat een beest van een auto zeg.

We reden terug naar het hotel, checkten uit en gooiden de koffers in de zeeeeer ruime kofferbak en reden door naar Hollywood, want we gingen naar Sunset Ranch voor een ritje te paard door Griffith Park. Ook hiervoor hadden we thuis al geboekt, maar alleen voor mij omdat er een gewichtslimiet wordt gesteld om de paarden te beschermen. Erik zat daar net boven, maar gelukkig mocht hij wel mee lopen om foto's te maken. Ik kreeg de 15 jarige Mustang Fiona toegewezen. Met een leuk groepje van circa 8 mensen + 2 begeleidsters gingen we de heuvels in, waar het godgeslagen heet was. (Nee, ik klaag niet - Ik hou er van hihi) Wederom met een prachtig uitzicht op zowel the Hollywood Sign als op Los Angeles. Echt fantastisch!!

Hierna gingen we naar CBS Television City, want daar wordt mijn soapie The Bold and the Beautiful gemaakt. We konden natuurlijk alleen de buitenkant zien, het terrein werd zéér goed bewaakt. Toen ik daar stond had ik wel heel graag naar binnen gewild, maar de B&B fandag had enkele weken daarvoor al plaatsgevonden. Helaas! Maar (om even in herhaling te vallen) het was heel leuk en bijzonder om hier te zijn geweest! Ik had nog steeds mijn paardrijkleding aan (lees lange broek) en dat werd echt te warm. Hey, geen probleem! Je gaat gewoon in de kofferbak van je SUV zitten en kleed je daar om. De ramen van de auto zijn donker en er is ruimte genoeg haha.

Volgende stop was Santa Monica Pier. Iets wat toch weer een beetje op The Bold slaat, want het pretpark op Santa Monica Pier is zeer regelmatig te zien in B&B. The Bold fans die dit verslag lezen weten vast nog wel de afleveringen waar Brooke en Stephanie samen in een achtbaan zaten... Santa Monica Pier! :-)

Het is maar goed dat we in Disneyland een badlaken gekocht hebben, want nu konden we heerlijk op het strand zitten en genieten van alles wat we om ons heen zagen. Pootje baden was ook erg lekker. Het water was fris aan de voetjes. Maar de zee is hier wel een stuk wilder. Op het strand was WiFi, we hadden nog wel uren kunnen blijven hangen. Maarrrr we moesten door. San Francisco wacht op ons.

Morgen zullen we daar aankomen, we maken een tussenstop in Morro Bay.

Nu ik dit schrijf rijdt Erik in 'het Chevy beest' over highway 101 North. Een heel stuk zijn we langs de kust gereden en het uitzicht was werkelijk prachtig.

Na ongeveer 3,5 uur rijden kwamen we aan bij het knusse Sea Air Inn in Morro Bay. Toen we uit de auto stapten rook ik de zee :-) We kregen kamer 114 en wow... Wat een verschil met LA. Ook weer een kleine kamer, maar met alle faciliteiten die je nodig zou kunnen hebben. Verder is het netjes (geen rare scheve muren met scheuren en deurtjes er in en leidingen er langs) en schoner. En het ziet er ook nog eens heel gezellig uit! We zijn er happy mee!

Maar we moesten nog eten. Erik keek even snel op internet en we zagen een restaurantje genaamd Dutchman's Seafood House. Dus ik zeg: "Hé dat zijn Nederlanders!" Er stond dat ze tot 21.00 uur open zijn en het was al 20.00 uur geweest, dus we stapten snel in het Chevy Beest. Na circa 2 minuten kwamen we daar aan :-P en kwamen tot de conclusie dat het inderdaad een restaurant is met Nederlandse eigenaar, namelijk Paul van Beurden. Dit is de eerste keer in deze vakantie dat we vis gingen eten. Zelf vond ik het erg jammer dat alles gebakken was in een laag deeg. De garnalen, de vis, de mossels en de inktvisringen... Maar met een beetje peuteren kon ik ze ontdoen van hun jasje en alsnog genieten :-)

Na het toetje gingen we snel terug naar de kamer. Morgen gaat de reis verder, naar de laatste stad :-(