Dag 7 - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Erik en Arie - WaarBenJij.nu Dag 7 - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Erik en Arie - WaarBenJij.nu

Dag 7

Door: Erik en Arie

Blijf op de hoogte en volg Erik en Arie

17 Oktober 2015 | Verenigde Staten, San Diego

Eerste stuk van het verslag komt vandaag van Erik. Hij schreef tijdens de rit van San Diego naar Anaheim:

Vandaag zijn we ook weer op tijd wakker gemaakt door blèrende ouders met kinderen. We hoorden: "No, that's not our room!!" Erg fijn weer. Op tijd uit bed dan maar, want we gingen naar San Diego Zoo.

Het was vandaag opnieuw een erg mooie, zonnige en warme dag!

Eerst langs Budget om onze rental car te halen. Daarna gezellig saampjes ontbeten bij het hotel en toen op naar de Walmart Superstore in Santa Ana. Net zoals de Target was dit ook weer een gigantische supermarkt waar je echt alles kunt kopen. Broodjes, beleg en wasmiddel in de pocket, dus op naar San Diego!!

Eerst langs hotel Del Coronado van de film "Some Like It Hot" met Marilyn Monroe uit 1959. Wat een mooi hotel. Wow!!! En vlak aan het strand. Top... Jammer dat we al weer zo snel door moesten, want onze volgende bestemming stond op het programma: San Diego Zoo! Al heel veel positieve feedback over gehoord. We gingen op bezoek bij de panda's.

Vanaf hier neemt Arie het weer over:

Ik vond het erg bijzonder om bij het hotel van Some Like It Hot te zijn. De film is een klassieker uit 1959 met drie geweldige acteurs (Marilyn Monroe, Tony Curtis & Jack Lemmon). De film staat o.a. bekend om de laatste zin: Nobody's perfect! Het hotel, wat in de film in Florida moet voorstellen, ziet er nog precies hetzelfde uit!

We gingen weer terug en gingen daarbij over dezelfde brug waar we over gegaan waren op de heenweg: San Diego-Coronado Bridge. Een hoge brug met mooi uitzicht die (de naam verraad het al) San Diego en Coronado met elkaar verbind. De San Diego Zoo ligt dan ook niet ver hier vandaan en we hadden het snel gevonden. Wat we niet snel vinden was een parkeerplaats bij de dierentuin. Zoals we al verwacht hadden was het erg druk. Gelukkig is het parkeren gratis. De kaartjes hadden we al op Internet gekocht, dus we konden meteen naar binnen. Vandaag was het wel warm, maar niet zo warm als de voorgaande dagen, dus dat was wel prettig. Als eerste gingen we naar de panda's, want dat was toch wel ons hoogtepunt. Er stond een wachtrij (neeeee niet weer) van 30-45 minuten volgens het bord, maar het viel allemaal reuze(panda) mee :-P Er zijn in dit park twee panda's, namelijk moeder Bai Yun (1991) en zoon Xiao Liwu (2012). Ze wonen wel apart van elkaar, want panda's leven solitair. Wij zagen eerder panda's in Brugelette, België, maar het was toen zo warm dat de beren binnen lagen.

In het park hebben we nog vele andere dieren gezien, zoals nijlpaarden, giraffen, leeuwen, olifanten én koala's! Ook iets wat ik al lang graag wilde. We deden een bustour door het park en hoorden dat koala's 18 tot 22 uur per dag slapen. Als je er eentje wakker ziet is dat uniek. Gelukkig voor ons was er één wakker en die zat lekker te eten. De rest lag te slapen in een boom.

Om 18.00 uur ging het park dicht en we gingen terug naar het hotel. Nu rechtstreeks, zonder tussenstops. Omdat we voor één bestuurder hadden gekozen reed ik ook weer terug. Het was 148 km op de Interstate 5 North. Vandaag was de eerste keer dat ik autoreed in Amerika en het is me wel bevallen. We hadden een rode Hyundai Accent, wat eigenlijk de meest goedkope huurauto is, maar wij waren meer dan tevreden ermee. De snelweg in Amerika wordt ons iets duidelijker, maar nog niet helemaal. Vooralsnog lijkt het erop dat iedereen maar gewoon wat doet. We hadden onderweg een klein beetje file, maar rond 20.00 uur waren we weer bij het hotel. In de wasserette van het hotel hebben we een wasje gedraaid, zodat alles morgen weer schoon in de koffer kan. We gaan Anaheim verlaten en zijn dan al weer op de helft van onze vakantie... Tot morgen y'all!