Dag 4 - Reisverslag uit Anaheim, Verenigde Staten van Erik en Arie - WaarBenJij.nu Dag 4 - Reisverslag uit Anaheim, Verenigde Staten van Erik en Arie - WaarBenJij.nu

Dag 4

Door: Arie

Blijf op de hoogte en volg Erik en Arie

14 Oktober 2015 | Verenigde Staten, Anaheim

Zoals gebruikelijk deze vakantie werden we weer voor de wekker wakker. Dat kwam goed uit, want we moesten om 07.30 uur bij Budget zijn om onze huurauto op te halen. De bedoeling was om vandaag naar San Diego te rijden, maar helaas... De verhuur van de auto was al maanden geleden betaald, maar met je credit card moet je $ 100,00 borg betalen aan de balie. Dit kan niet op een andere manier! Dus geen cash, bankpas of iets waardevols achterlaten zoals een paspoort. Helaas hadden wij de avond ervoor, tijdens het inchecken in het hotel, meteen kaartjes gekocht voor Disneyland. De credit card was dus leeg! :-( Het hele feest ging niet door en we waren behoorlijk geirriteerd. We moesten met spoed een tweede plan verzinnen. De tickets van de San Diego Zoo waren niet datum gebonden, dus het was geen probleem om niet vandaag te gaan. De man achter de counter gaf ons het nummer van Budget zodat we konden bellen om de datum te verzetten voor de huur van de auto. Dat deed ik in de hotelkamer. We maakten vakantiegeld over naar de creditcard en ik had via de chat contact gehad met Pietsje De Meer de ING. ( Mogen ING medewerkers aliassen gebruiken of heette deze persoon echt zo? Ik ben er nog steeds niet uit :-P ) Het geld zou uiterlijk vrijdag op de kaart moeten staan, dus in principe zijn we gered. Als de ING toch langzamer is dan we zouden willen dan is er in deze straat nog een autoverhuurder die wel cash aanneemt als de borg betaald moet worden. Dus dat is plan C. Wat een gedoe! Maar we hebben hier wel weer van geleerd. :-)

Dus... Dan maar vandaag al naar Disney! Ook geen straf ha ha. Bij ons hotel stoppen de buslijnen 1 en 2 die allebei naar Disney gaan. De bus was helemaal afgeladen met ouders en kinderen en dat was al een voorbode van hoe deze dag eruit ging zien. DRUK! We waren rond 09.30 uur bij het park en rijen dik stonden er om naar binnen te gaan. Als eerste gingen we eten bij River Bell Terrace. Dit hadden we thuis al uitgezocht, want ik wilde graag een Mickey Mouse Pancake. Disney omschrijft dit als volgt: Our original Mickey Mouse Pancake... For the child in all of us. Ik kan me daar wel in vinden. Na het ontbijt was het tijd om het park te gaan ontdekken. We begonnen in Critter Country, want daar was Splash Mountain. Ik kende deze attractie van mijn vakantie in Orlando en is sindsdien één van mijn favoriete attracties . Ook Erik was na afloop erg enthousiast en zong nog lang daarna “Zip-A-Dee-Doo-Dah”. Attractie die we ook bezocht hebben: The Many Adventures of Winnie The Pooh, Haunted Mansion (in The Nightmare Before Christmas / Halloween style), Pinnocchio’s Daring Journey, Big Thunder Mountain, It’s A Small World, Star Tours, Buzz Lightyear Astro Blasters en Snow White’s Scary Adventures. Ook een aantal attracties die voor mij ook nieuw waren: Matterhorn Bobsleds (te vergelijken met De Bob in de Efteling, maar echt super saai als je naar een spannende attractie op zoek bent), Finding Nemo Submarine Voyage (een leuk tochtje in een duikboot –dus echt onder water- en intussen genieten van alle vriendjes uit Finding Nemo). We zijn op de foto gegaan met Tigger en Woody en we hebben de parade 'Soundsational" gezien.

De voetjes van Erik gingen een beetje pijn doen, dus we gingen richting de uitgang. Daar deden we mee aan een klanttevredenheidsonderzoek van Disney en kregen een sticker als beloning hihi. Op mijn verzoek gingen we toch even kijken in het andere park, Disney California Adventure, bij The Tower of Terror. De wachttijd was helaas 55 minuten en daar hadden we geen zin meer in. Morgen weer een nieuwe kans! Overigens vielen de overige rijen ondanks de drukte ontzettend mee. De medewerkers van het park zorgen ervoor dat iedereen snel aan de beurt is door bijvoorbeeld tijdelijk de Fast Pass rij open te stellen voor iedereen of door kleine groepjes mensen uit de rij te plukken zodat karretjes niet half leeg vertrekken.

Met bus 1 gingen we weer richting het hotel, maar we namen één halte verder om even een boodschapje te doen bij Target. Dit is een typisch Amerikaanse super store waar je dus echt alles kan krijgen. Je haalt brood en kaas en kan ook meteen een nieuwe TV in je wagentje gooien. Kleding, speelgoed, boeken, dvd’s, tijdschriften, huisinrichting enz enz enz. Alles is er. Wij kochten drinken en iets om te eten voor de avond, want we hadden zin om lekker in de kamer te dineren. En aangezien daar een magnetron staat was dat dus mogelijk. Ook kochten we een klein cadeautje voor Quinty.

We liepen terug naar het hotel en ploften neer. We aten onze maaltijden en keken leuke TV programma’s zoals Jeopardy, Wheel of Fortune en South Park.

Morgen weer een dagje Disney!