Dag 12 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Erik en Arie - WaarBenJij.nu Dag 12 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Erik en Arie - WaarBenJij.nu

Dag 12

Door: Arie

Blijf op de hoogte en volg Erik en Arie

22 Oktober 2015 | Verenigde Staten, San Francisco

Een nieuwe dag met nieuwe kansen. San Francisco ziet er een stuk beter uit in daglicht!

De medewerker van het hotel vertelde ons gelukkig nog gisteravond dat de auto niet in 6th Street mocht blijven staan 's nachts. Hij gaf ons het adres van een bewaakte parkeergarage. Ook vertelde hij dat we niet bang hoeven zijn voor alle bedelaars hier. Hijzelf woont hier al 20 jaar en ze vragen het ook nog steeds aan hem. Als je niets geeft laten ze je wel met rust...

's Morgens bracht Erik de auto terug naar Hertz, maar het kon ze weinig schelen dat wij gisteravond met een probleem zaten en $ 25,00 moesten betalen om hún auto veilig te parkeren. :-/

We liepen naar San Francisco Travel Association Visitor Information Center. Daar kochten we kaartjes voor het openbaar vervoer. Helaas moesten we kiezen tussen 1 of 3 dagen, terwijl we 2 dagen blijven... Voor zover we het op dat moment konden bekijken was het OV wel goed geregeld. Overal rijden wel (trolley) bussen en trams.

Met tram F gingen we naar Castro en vanaf daar namen we trolleybus 24. Na een klein stukje lopen in een prachtig park genaamd Alamo Square kwamen we uit bij de beroemde Painted Ladies. Deze waren te zien in de comedyserie Full House.

Met bus 5 besloten we naar Golden Gate Park te gaan. Onderweg kwamen we erachter dat we bus 5R moesten hebben. Dat is dus iets om even goed op te letten! Aan het einde van Fulton Street stapten we uit, we waren aangekomen bij het strand en the Dutch Wind Mill. Het Golden Gate Park is ontzettend groot, dus met bus R5 gingen we een stukje terug. We hebben nog wat gewandeld in het grote park en zagen een eekhoorntje voorbij hippen.

Na weer een stukje met de bus gereden te hebben kwamen we aan bij Haight - Ashbury. Dit gedeelte van San Francisco staat bekend als de locatie van The Summer Of Love in 1967. Dit zorgde voor de nationale doorbraak van de hippiecultuur en de psychedelische rockmuziek. Hier hebben een ansichtkaart op de brievenbus gedaan voor mijn moeder. Ben benieuwd of en wanneer die aankomt :-)

We hebben heerlijk gewandeld en met de bussen gereisd om zoveel mogelijk te zien van de stad.

's Avonds wisten we eigenlijk niet echt waar we wilden eten, dus we kwamen uit bij Burger King. Leuk joh, als je staat te bestellen staan er twee bedelaars naast je met een bekertje waar je geld in kan gooien. Maar zoals de hotelmedewerker al zei: je hebt er verder geen last van. We gingen in ieder geval niet daar eten. We stopten de bruine Burger King zakken onder de arm, sprongen in bus 7 en liepen snel naar het hotel. Want je mag misschien geen last van ze hebben... Ik zie ze kijken naar ons en ze weten dondersgoed dat we toeristen zijn. Ik hou daar toch niet zo van.

Op onze kamer genoten van ons romantische dinner for two en gingen daarna pitten.

Morgen de laatste dag... Wat een vakantie was dit! Zoveel gezien en zoveel gedaan. Morgen staan er nog een aantal dingen op het programma! :-)

Groetjes
Aar en Eer