Dag 11 - Reisverslag uit Morro Bay, Verenigde Staten van Erik en Arie - WaarBenJij.nu Dag 11 - Reisverslag uit Morro Bay, Verenigde Staten van Erik en Arie - WaarBenJij.nu

Dag 11

Door: Arie

Blijf op de hoogte en volg Erik en Arie

21 Oktober 2015 | Verenigde Staten, Morro Bay

Heerlijk geslapen hebben we in Morro Bay! :-) Ik werd wakker, omdat ik water hoorde stromen. Erik was het badje voor mij aan het vullen, zo lief <3

Ook bij deze kamer zat ontbijt inbegrepen, maar een eetgelegenheid was er niet echt. Je kon het op een dienblad wel meenemen naar je kamer, eigenlijk nog veel beter. Net zoals in LA hadden we muffins en andere zoetigheden.

Voor ons vertrek naar San Francisco deden we nog wat boodschapjes bij Albertsons. Ook weer zo'n enorme winkelketen waar je alles kunt krijgen.

De eerste kilometers nam ik voor mijn rekening. We wilden nu graag over Highway 1 rijden, omdat we begrepen hadden dat dit een mooie route was. Daar was niets aan gelogen! Langs de kust, door bossen en over historische bruggen. Scherpe bochten, klimmen naar boven en rollen naar beneden. Het is werkelijk prachtig! Hier en daar langs de route zie je kleine, schattige motels en restaurantjes. Langs de route kom je zo nu en dan ook fietsers tegen.

Er zijn vele plekken waar je even met je auto stil kan gaan staan voor bijv een foto maken en (zoals in ons geval) een broodje eten. Na de lunch nam Erik het stuur van 't Chevy beest over. Eigenlijk wou ik de sleutels niet afgeven, maar eerlijk zullen we alles samen delen ... :-P

Bij Montery werd the 1 North weer een 'normale' snelweg met maximum snelheid 65 m/h en San Francisco op de borden boven de weg. Maar we waren er nog lang niet en voordat we San Francisco inreden kwamen we ook nog in de file terecht. Niet zo gek, want het was ongeveer 16.45 uur.

Intussen hadden we weer gewisseld en ik reed. Persoonlijk vind ik het rijden in San Francisco écht een drama. Heel veel straten zijn éénrichtingsverkeer en voordat je snapt hoe het werkt staan ze achter je al weer te toeteren. Om 17.15 uur waren we bij Hertz en zagen we dat ze al dicht waren. Goed geregeld bij Rental Cars! :-/ De afgesproken tijd was 17.30 uur, maar ze sluiten dagelijks om 17.00 uur! Nu we toch nog de auto hadden reden we naar Lombard Street. Het begin van deze weg is een leuk kronkelpad. Erg populaire attractie in San Francisco. Leuk om gedaan te hebben! :-D

Ons hotel, Winsor Hotel, ligt wederom niet echt in een gezellig buurtje. Maar goed, we gaan er het beste van maken. Het trammetje stopt voor de deur, dus we gaan morgen lekker de stad in.

We hebben gegeten bij Mel's Drive-In.