Dag 6 - Reisverslag uit Anaheim, Verenigde Staten van Erik en Arie - WaarBenJij.nu Dag 6 - Reisverslag uit Anaheim, Verenigde Staten van Erik en Arie - WaarBenJij.nu

Dag 6

Door: Arie

Blijf op de hoogte en volg Erik en Arie

16 Oktober 2015 | Verenigde Staten, Anaheim

Opnieuw was het vandaag de bedoeling om later wakker te worden zodat we langer fit zouden blijven. Bij Stanford Inn & Suites is dat echter onmogelijk. Rond een uur of 7 liep er een schreeuwend kind langs onze kamer met een moeder erachter aan die keihard "sssssttttt" zei. Oké, klaarwakker waren we weer. Toch rustig aan gedaan. Erik is naar het restaurantje van het hotel gelopen en heeft eten meegenomen naar de kamer zodat we lekker in bed konden ontbijten. Na een verfrissende douche gingen we weer met lijn 2 naar het Disneyland park.

Zoals ik gisteren al voorspelde: het was onvoorstelbaar druk. Het zag er naar uit dat dit de ergste van alle drie de dagen ging worden. We waren rond 11.00 uur in het park en begonnen nu weer in Disneyland Park, want er waren nog een aantal attracties die we niet gedaan hadden. Als eerste liepen we naar Space Mountain, maar de wachttijd was al 60 minuten. Daar had ik geen zin in en we liepen weg. Niet wetende hoe erg het zou zijn als we terug kwamen, maar daarover later meer. Vervolgens liepen we naar Indiana Jones, maar deze was tijdelijk niet operatief. Vlak daarnaast zat Jungle Cruise met 25 minuten wachttijd. Hè hè, dat leek er meer op. Leuke attractie in een bootje wat je het idee moet geven dat je in de jungle bent. De medewerker van Disney die ons bootje bestuurde was erg grappig, wat het nog leuker maakte. Een andere attractie die we nog niet gezien hadden was Pirates Of The Caribbean. Wachttijd circa 30 munten. Wij hadden het idee dat deze leuker was dan in Parijs. We zaten ook nog eens voorin. Om even bij te komen gingen we een heel rondje mee in de Disneyland Railroad. Ook hier zaten we vooraan en met z'n tweetjes. Toen we weer terug waren besloten we nog een keertje in de Splash Mountain te gaan, maar dan via de Single Riders rij. Dit ging in eerste instantie nog niet echt snel, omdat er bijna niemand doorlaten werd. Maar toen het personeel wisselde waren we supersnel aan de beurt. Erik ging met zijn karretje voor mij uit, dus we konden elkaar zien. Het blijft echt een leuke attractie, erg jammer dat deze niet in Parijs is! We waren hongerig geworden van al deze avonturen en gingen eten bij The Hungry Bear. Na het afruimen zag ik opeens iets op het tafeltje staan van andere mensen waar ik érg nieuwsgierig naar was. Het bleek House Made Funnel te zijn. Wij bestelden er ook eentje in Halloween style. Erg lekker, maar machtig. Indiana Jones was intussen weer open. Wachttijd 45 minuten en de Single Riders rij was niet open, omdat het te druk was. De meesten kennen Indiana Jones uit Disneyland Parijs, maar dat kun je vergeten als je hier bent. Het is totáál anders en eigenlijk veel leuker. Je zit met 16 mensen in een soort Jeep en maakt daarmee een wilde tocht. Gaaf!! Erik wilde graag nog een keer in de Big Thunder Mountain. Wachttijd 45 minuten, maar we hebben zeker langer gestaan. Toen was het tijd voor de laatste attractie in dit park: Space Mountain. 85 minuten wachttijd... Kom op, niet zeuren, maar gaan! Toen we 60 minuten in de rij stonden werd er medegedeeld dat de attractie tijdelijk gesloten was. We mochten wel blijven staan als we wilden. Heel veel mensen gingen weg, maar ik dacht er niet aan. Na enkele minuten was het probleem al weer opgelost en ging de attractie verder. Zonde voor die mensen die eruit waren gegaan, beter voor ons. :-) Alles bij elkaar heeft dit grapje 105 minuten geduurd, maar hij was wel erg leuk. Zelfs Erik, die hier lichtelijk gespannen voor was, vond het te gek. Qua tijd kwam het precies goed uit, want inmiddels was het 19.00 uur. Het park ging sluiten voor de "gewone" bezoekers en Mickey's Halloween Party ging beginnen. Nabij de uitgang kochten we nog wel een badlaken wat ik al eens in 2009 in Orlando gekocht had, maar helaas niet meer in bezit had. Nu weer wel dus :-D Daar ben ik écht blij mee! We verlieten dit park en liepen naar Disney California Adventure. Want het kon me niet schelen wat er gebeurde, áls ik nog maar een keer in The Tower Of Terror ging! Wachttijd 85 minuten. Om de tijd te doden ben ik begonnen met het schrijven van dit reisverslag. Daardoor was het wachten niet zo erg, voor ik het wist was ik weer binnen! Deze attractie is en blijft voor mij iets magisch hebben. Mickey zat weer op mijn schoot and he had a blast too! Hihi. Over Mickey gesproken... Hij was weer populair vandaag. Niet alleen kreeg hij te horen dat hij cute is, maar ook werd mij gevraagd waar ik 'm gekocht had. Toen ik zei Disneyland Paris schrok de dame in kwestie en moest daarna lachen. Ik ook. Dit antwoord had ze dus écht niet verwacht hahaha. Toen Mickey en ik uit The Tower of Terror kwamen was de tijd opgelopen tot 100 minuten. Niet echt verleidelijk om nog eens in de rij te gaan staan...

Maar na The Tower Of Terror was het precies tijd om naar de watershow World Of Color te lopen. We zochten de best mogelijke plekken op om de show te bekijken, wat nog niet mee viel, want de beste plaatsen werden verkocht met extra tickets. Disney heeft het goed bekeken, kaching! $$$

Maar op onze tweederangs plaatsen hadden we toch nog een aardig zicht op de show die in één woord fantastisch was. Het water functioneerde niet alleen als fonteinen met kleurtjes, maar enkele grote waterstralen op de achtergrond zorgden ervoor dat het als projectiescherm gebruikt kon worden. Op de water-projectieschermen werd over Walt Disney en de geschiedenis van het park verteld, omdat het park dit jaar 60 jaar bestaat.

De show duurde ongeveer 20 minuten en na afloop liepen al die honderden mensen weer weg. Dat schoot dus voor geen meter op. Intussen begon het vuurwerk in het andere park waar we even naar gekeken hebben. Op de terugweg liepen we nog eenmaal langs The Tower of Terror, maar de wachttijd was 90 minuten en dat konden mijn benen en voeten écht niet meer opbrengen.

We liepen het park uit en namen voor de laatste keer de ART bus terug naar het hotel. Erik liep nog even langs Carl's Jr, een bekende eettent in de USA. En ik liep naar de kamer. Mijn pasje werkte niet meer en van twee meiden die ook net aankwamen ook niet meer. We moesten de kaart heractiveren in de lobby. Daar zit je niet echt op te wachten na 12 uur pretpark achter de rug haha. Gelukkig werkte die van mij daarna weer, die van de andere dames niet.

Morgen een tweede poging om een auto te huren bij Budget.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Anaheim

Vakantie 2015: USA!

Van 11 oktober 2015 tot 24 oktober 2015 maken wij een rondreis van Las Vegas naar San Francisco.

Recente Reisverslagen:

25 Oktober 2015

Dag 15

24 Oktober 2015

Dag 14

23 Oktober 2015

Dag 13

22 Oktober 2015

Dag 12

21 Oktober 2015

Dag 11
Erik en Arie

Actief sinds 11 Sept. 2014
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 7116

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2015 - 24 Oktober 2015

Vakantie 2015: USA!

27 Augustus 2015 - 29 Augustus 2015

Santiago de Compostela (Bruiloft Diana en Alvaro)

12 Mei 2015 - 13 Mei 2015

Moviepark Germany (Erik's 40ste verjaardag)

29 November 2013 - 02 December 2013

Disneyland Parijs

22 November 2013 - 24 November 2013

Barcelona

Landen bezocht: