Dag 5 - Reisverslag uit Anaheim, Verenigde Staten van Erik en Arie - WaarBenJij.nu Dag 5 - Reisverslag uit Anaheim, Verenigde Staten van Erik en Arie - WaarBenJij.nu

Dag 5

Door: Arie

Blijf op de hoogte en volg Erik en Arie

15 Oktober 2015 | Verenigde Staten, Anaheim

Omdat Disneyland vandaag tot 00.00 uur open zou zijn dachten we dat het een goed idee zou zijn om wat later uit bed te komen, de dag wat later te laten starten, zodat we het langer vol zouden houden. Maar ja, als er schreeuwende kinderen langs het raam van je kamer rennen om 06.30 uur... Dan ligt zo'n plan al direct in het water! Om 06.40 uur waren we klaarwakker.

Vandaag ontbeten in het hotel. Er was niet echt veel om te kiezen, maar het was wel lekker. Daarna met de bus naar Disneyland, we kwamen rond 10.30 uur daar aan. Duidelijk was dat dit weer een zeer drukke dag ging worden en wij snappen nog steeds niet helemaal hoe dat kan. Op internet staat dat Amerika geen herfstvakantie kent, maar wel een paar dagen vrij heeft rond Halloween (31 oktober) en Thanksgiving (26 november). Niet aan de orde dus deze week. Wel was het afgelopen maandag Colombus Day en sommigen nemen nog een extra dag vrij zodat ze een soort lang weekend hebben. Maar het was vandaag donderdag! Moeten die kinderen niet naar school ofzo? Als iemand het antwoord heeft op deze vraag... Graag een reactie onder dit verslag :-P

Als eerste naar de Tower of Terror, maar omdat het vandaag nog drukker was dan gisteren gingen we er niet in en haalden een Fast Pass. In dit park zijn uiteraard nog meer leuke attracties, zoals: Radiator Spring Racers. Helaas, toen we aan kwamen lopen was deze net stuk gegaan. De dag begon niet zo lekker ha ha. We liepen door naar Paradise Pier en gingen in California Screamin' (achtbaan), Toy Story Midway Mania (4D schietspelletje), Mickey's Fun Wheel (reuzenrad), Goofy's Sky School en The Little Mermaid - Ariel's Undersea Adventure. Sommigen van deze attracties zijn alleen hier te vinden en dus voor mij ook nieuw! Erg leuk! :-) In het gedeelte Grizzly Peak gingen we in de Grizzly River Run, wat te vergelijken is met de pirana van de Efteling, maar dan veel wilder en leuker. Met onze Fast Pass gingen we naar de Tower of Terror, maar Erik besloot toch maar niet mee te gaan. Dus ik moest helaas alleen. Alhoewel... Ik had de gehele dag mijn Mickey Mouse rugzak op mijn rug die ik in 2012 in Disneyland Parijs kocht. Daarom was ik de enige met deze coole rugzak en ik kreeg zelfs een complimentje van één van de medewerkers van Disney dat hij de tas erg leuk vond :-D Ook had ik mijn Tower of Terror t-shirt aan die ik in 2013 in Disneyland Parijs kocht en ik dacht echt iets unieks aan te hebben. Boy was I wrong! Deze waren gewoon nog te koop in het winkeltje naast de Tower of Terror hahahahaha. Mickey en ik gingen in de Tower en stonden echt leuk op de foto die gemaakt was. :-P Inmiddels deed Radiator Springs Racers het ook weer en we konden kiezen uit de "gewone" rij met 70 minuten wachten of de "single riders" met 40 minuten wachten. Niet zo'n moeilijke keuze dus...

Toen we hier uit kwamen was het 18.15 uur en hebben we lekker gegeten bij Flo's V8 Café (uit de film Cars). Op de foto gingen we vandaag met Lightning McQueen en Mickey Mouse. Toen het donker was geworden hebben we nog wat rond gelopen, het is echt heel erg mooi met al die lichtjes.

Om 20.00 uur hadden onze benen en voeten het echt helemaal gehad, terwijl we eigenlijk nog wel de watershow 'World of Water' wilden zien. Ook leek het ons nog wel leuk om daarna nog naar Disneyland Park te gaan, maar dat dachten waarschijnlijk meer mensen. Er stonden tientallen (misschien wel een paar honderd) mensen te popelen om naar binnen te gaan. Vermoeide voeten en benen + een berendruk attractiepark... Tijd om naar het hotel te gaan. De bus stond al klaar en vertrok meteen.

Morgen ons laatste dagje in Disneyland California. Ik ga niet meer hopen dat het morgen wat rustiger is, want dat weet ik nu al: NEE! Morgen sluit het Disneyland Park om 19.00 uur, want daarna komt het Halloweenfeest. Wel blijft Disney California Adventure open tot 00.00 uur, dus misschien kunnen we de watershow morgen zien... We gaan het zien. Tot morgen allemaal! X