Dag 3 - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Erik en Arie - WaarBenJij.nu Dag 3 - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Erik en Arie - WaarBenJij.nu

Dag 3

Blijf op de hoogte en volg Erik en Arie

29 Augustus 2015 | Spanje, Santiago de Compostella

Hoi-Yang en ik hadden afgesproken om onze wekkers te zetten om 09.00 uur, maar ik was door de vermoeidheid dat helemaal vergeten te doen. Gelukkig was Hoi-Yang al voor de wekker wakker.

De laatste keer alweer dat we wakker zouden worden in Santiago de Compostela. Het zou vandaag mooi weer worden, dus ik trok een jurkje aan. Maar we hadden nog wel twijfels of de weersvoorspellingen klopte. We pakten onze tassen in en checkten uit. Bye bye.

Wat we nog graag wilden doen is Marcado de Abastos bekijken. Dat is de markt in Santiago de Compostela. Ik zette mijn navigatie aan, maar net zoals bij Lex raakte de navigatie helemaal van slag af en de pijlen stonden alle kanten op. Dus Hoi-Yang vroeg aan een meneer de weg en gelukkig waren we al heel dichtbij. Marcado de Abastos is geen markt zoals we die in Nederland kennen. Het is een oud gebouw uit 1873 met straatjes en daarin allemaal kleine kraampjes/winkeltjes. Echt super gezellig.

We moesten nog ontbijten en vonden El Hispano aan de Rua das Ameas, recht tegenover Marcado de Abastos en midden in alle gezellige drukte van de bewoners van Santiago. Beter kon eigenlijk niet. We raakten er al een beetje aan gewend, maar de serveerster sprak geen woord Engels en kende zelfs de gerechten van de Engelse kaart die ze ons gaf niet. Ze telde op welke regel het gerecht stond en heeft binnen op de Spaanse kaart gekeken. Wonderbaarlijk genoeg ging dat wel goed, want we kregen wat we besteld hadden. En oh oh, wat was dit weer lekker!! Hoi-Yang had inktvisringen en ik had mosselen. Annie en Lex waren eerst nog in een ander gedeelte van Santiago geweest en kwamen later ook bij ons zitten. Duidelijk was dat we allemaal erg moe waren.

Naast het restaurantje zat een souvenirswinkeltje waar Hoi-Yang en ik allebei nog wat kochten. Ikzelf kocht een t-shirtje voor Quinty waar Hello Kitty opstaat die verkleed is als pelgrim. Daaronder het woord "SANTIAGO" In mijn ogen was dit écht het meest ultieme cadeautje wat ik voor mijn kleine meid kon meenemen. Ik was super blij dat ik dit gevonden had.

Na het heerlijke ontbijt en souvenirs kopen gingen we weer naar Praza do Obradoiro, want daar hadden we afgesproken met Diana en Alvaro. Zij hadden hun huwelijksnacht doogebracht in een mooi hotel in het stadje en zouden vandaag weer terugkeren naar Coruna waar de familie van Alvaro woont. Rond half 1 kwamen er nog wat Spaanse vrienden van Alvaro en Diana bij en met z'n allen zouden we nog even naar Mercado de Abastos gaan om te wandelen en te kletsen. Maar Diana gaf ons de tip om ook nog de kathedraal te bezoeken. Dat leek ons ook wel een goed idee en we namen afscheid. Helaas konden we niet in de kathedraal komen, dus we besloten maar om terug te lopen naar het hotel van Annie en Lex, want zij moesten nog uitchecken.

We moesten nog een half uurtje op de bus wachten en zaten op een bankje op Plaza de Galicia. We zagen een andere bus waar ook "Aeropuerto" op stond dus we zijn daar maar ingestapt. Deze bus deed er iets langer over, maar zo zagen we toch weer wat van het stadje.

Het vliegveld is klein, dus voor we het wisten stonden we achter de douane en de taxfree shops. Bij Caffriccio hebben we wat gegeten en gedronken. Intussen konden we naar buiten kijken en vliegtuigen zien opstijgen en landen. Heel gaaf. Om 15.45 uur zou het instappen beginnen van ons vliegtuig, maar bij terminal 3 (waar ons vliegtuig moest staan) was het helemaal leeg. Na een paar minuten zagen we ons vliegtuig aankomen en landen. Het instappen ging nu een stuk sneller en de vlucht zelf verliep ook heel relaxed. Uiteraard was er nu geen turbulentie, want het weer was prachtig. Zowel in Spanje als in Nederland. Omdat het zo helder was hebben we bijna de gehele reis land kunnen zien. Ik zat weer links op 30A en kon heel duidelijk zien toen we over Zeeland heen vlogen. Zo bijzonder vond ik dat. Zeker omdat ik afgelopen zomer nog bij Neeltje Jans geweest was. Vervolgens kwam heel duidelijk de Maasvlakte in beeld bij Rotterdam en de hele kustlijn richting Noord Holland. Het vliegtuig maakte een klein bochtje en landde probleemloos op Schiphol. Ik was laaiend enthousiast over deze vlucht, ook omdat de pijn in mijn oren er eigenlijk helemaal niet was geweest. :-D Bovendien hadden we er minder dan 2 uur over gedaan ipv 2,5 uur!

Annie en Lex zaten voorin en waren al uitgestapt en naar huis gegaan, Hoi-Yang en ik zouden opgehaald worden door Erik. Hij stond bij Schiphol Plaza te wachten en voor we het wisten waren we weer in Amsterdam Noord. Dat was een vreemd gevoel. We hebben het zo ontzettend leuk gehad! Een reis om nooit meer te vergeten.... :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Santiago de Compostella

Erik en Arie

Actief sinds 11 Sept. 2014
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 7197

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2015 - 24 Oktober 2015

Vakantie 2015: USA!

27 Augustus 2015 - 29 Augustus 2015

Santiago de Compostela (Bruiloft Diana en Alvaro)

12 Mei 2015 - 13 Mei 2015

Moviepark Germany (Erik's 40ste verjaardag)

29 November 2013 - 02 December 2013

Disneyland Parijs

22 November 2013 - 24 November 2013

Barcelona

Landen bezocht: