Moviepark Germany - Dag 1 - Reisverslag uit Bottrop, Duitsland van Erik en Arie - WaarBenJij.nu Moviepark Germany - Dag 1 - Reisverslag uit Bottrop, Duitsland van Erik en Arie - WaarBenJij.nu

Moviepark Germany - Dag 1

Door: Arie

Blijf op de hoogte en volg Erik en Arie

12 Mei 2015 | Duitsland, Bottrop

Vorig jaar werd ik 30 en Erik had een surpriseparty voor mij georganiseerd. Ik kwam thuis en de kamer stond vol met lieve vrienden en familie. Er was een heerlijke taart én ik kreeg een mooie fiets cadeau.

Hm... Erik wordt volgend jaar 40, daar moet ik ook iets leuks mee doen. Maar wat? Op het moment dat ik dacht had ik nog ruim een jaar, maar zo'n jaar vliegt toch best snel om.

Al van alles was er door mijn hoofd gegaan, maar bij niets had ik het juiste gevoel. Het moest iets zijn wat Erik leuk zou vinden én waar Quinty mee naar toe kon. Want aangezien die ook niet mee gaat naar Spanje en Amerika vond ik het van groot belang dat ze hier wel mee naar toe ging. Dit moest een familie-uitje worden.

Een paar weken voor de grote dag kwam ik het tegen op internet: Moviepark Germany! Het zou toch leuk zijn als Erik zich op zijn 40ste verjaardag kon uitleven in een achtbaan? ;-) Voor Quinty hadden ze ook allerlei leuke attracties. Via het park kon je kiezen uit diverse hotels en als je één dag naar het park gaat mag je de volgende dag nog een keer gratis naar binnen. Dit leek me wel wat. Ik liet het een paar dagen bezinken en keek af en toe weer op de website als Erik naar zijn werk was of met de honden buiten liep. Het gevoel bleef goed, dus ik hoefde alleen maar te boeken.

Maar het moest natuurlijk wel een verrassing zijn voor Erik. Het liefst tot op het allerlaatste moment. Dus ik nam contact op met zijn werk en vroeg of het mogelijk was dat Erik dinsdag 12 mei en woensdag 13 mei vrij kon krijgen, maar of ze hem wel zogenaamd wilden inplannen. De planners stemden ermee in, dus ik kon boeken!

Aan Erik zijn moeder vroeg ik of zij de hondjes Bo en DJ kon ophalen na ons vertrek zodat die bij haar konden logeren. Mijn moeder zou 's avonds na haar werk naar ons huis komen om onze kat Heaven te verzorgen. Ook geregeld!

Maandag 11 mei ben ik naar de feestwinkel in Purmerend geweest om slingers en balonnen te halen met 40 erop. Daarna ook nog naar de Action om diverse spulletjes te halen zodat Erik geen idee had dat we ook ergens gingen slapen: tandpasta, tandenborstels, gel, ondergoed, enz.

Erik kwam 's avonds thuis en zag de slingers. Hij wist nu wel dat er iets ging gebeuren, maar wat? Hij wist dat hij op zijn verjaardag moest werken, dus zijn vermoeden was dat er 's avonds visite kwam. Nee nee!

Omdat Erik de volgende dag vroeg moest beginnen (dacht hij) heb ik stiekem op zijn telefoonwekker gekeken hoe laat hij uit bed zou willen. 6.00 uur... pfff! Dus ik zette zijn wekker uit en stelde mijn telefoonwekker in op 6.00 uur. Ook had ik de autosleutels verstopt, want hij mocht écht niet vertrekken!

Van de spanning had ik onrustig geslapen en werd ik eigenlijk al voor de wekker wakker. Toen mijn wekker ging werd Erik niet echt wakker, dus ik ben maar zachtjes tegen hem gaan praten. Gefeliciteerd!!! Omdat ik hem niet in paniek wilde laten raken zei ik dat hij zijn telefoon moest inleveren. Dan kon hij niet zien hoe laat het was.

Als eerste kreeg hij een persoonlijk t-shirt waar ook 40 op stond met de data 12 mei 1975 - 12 mei 2015 en daaronder "gefeliciteerd Erik"

Als tweede een leuk kistje met pepermuntjes waar uiteraard ook 40 op stond.

Als derde had ik een filmpje voor hem gemaakt met foto's en filmpjes uit het verleden en heden.

Als vierde kreeg hij de verjaardagskaart... Daarin stond dat hij vandaag niet ging werken, maar met mij en Quinty op pad ging! Hij kon het nog niet helemaal geloven.

Het was nog lekker vroeg, dus we konden op ons gemak uit bed komen en douchen e.d. Toen Erik onder de douche stond ben ik snel naar beneden gerend en heb de rugzak met slaapspullen achter de passagiersstoel gezet met een handdoek erover heen. Mijn plan was om de andere tassen daar weer boven op te zetten op het moment dat we in de auto stapten. Ook dit ging allemaal volgens plan.

Ik had eigenlijk met alles rekening gehouden en alles ging goed. Totdat ik Quinty uit bed ging halen en bleek dat ze koorts had. Nou heeft ze dat wel eens vaker een dagje of een middagje, dus ik maakte me niet druk. Ik maakte haar pap, zoals elke ochtend en gaf haar een hap. Die eerste hap kwam en terug en nog veel meer. Ze spuugde zichzelf en de bank helemaal onder. Dit was de allereerste keer dat Quinty overgaf. Verder was ze wel vrolijk en levendig, dus we besloten haar wel mee te nemen. Toen we net vertrokken waren gaf ze nog een keer over, dus we gingen weer terug om handdoeken te halen en extra kleding. Daarna heeft ze heerlijk geslapen en leek alles weer goed.

Erik wist nog steeds niet waar we heen gingen en de navigatie stond naar mij gericht, zodat hij het niet kon zien. Vlakbij Arnhem gaf de navigatie aan dat we nog tientallen kilometers door moesten rijden. Hierdoor wist Erik dat we naar het buitenland gingen en al vrij snel daarna wist hij dat we naar Moviepark Germany gingen. Maar dat was niet erg (dacht ik), want er komt nog een verrassing...

We kwamen aan bij het park. We hoefden geen kaartjes meer te kopen, want dat had ik al via internet gedaan. Alleen nog een parkeerkaartje a € 5,00 voor een hele dag. Bij de ingang werd gevraagd of we de volgende dag ook kwamen en Erik zei: "nein" En ik meteen erachter aan: "Ja!!" De dame legde uit dat we dan even naar de infobalie moesten lopen. Wij liepen daarheen en we moesten vreselijk lachen. Nu wist Erik dat we dus bleven slapen daar en twee dagen naar het park gingen. Dit had hij echt niet verwacht: "Dus ik hoef morgen ook niet te werken??"

Bij de informatie balie krijg je meteen de kaartjes voor de volgende dag en een bandje om met de datum. Bij een andere balie konden we Quinty op laten meten. Zij kreeg een bandje om met haar lengte. Dit is handig, want dan weten ze bij de attracties meteen hoe groot ze is en of ze dus in de attractie mag. Ze zijn daar erg streng, maar dat is goed!

We begonnen bij Nickland, omdat daar de attracties waren voor de kleintjes. Quinty en ik gingen meteen samen in Backyardigans: Mission To Mars. Voor een mini-achtbaan ging ie nog best snel. Quinty vond het spannend en leuk. Samen met pappa ging ze in Swiper's Sweeper, maar dit vond ze niet zo leuk. Met z'n drietjes gingen we in de Mystery River, wat een beetje te vergelijken is met de Piranha van de Efteling. Quinty vond dit geweldig! Het was ook een erg leuke attractie. Hierna hebben we even rustig gezeten en Quinty had weer trek gekregen. Op een bankje at ze rustig haar broodje en ze dronk wat. Daar heeft ze heerlijk in de wagen gezeten om lekker om zich heen te kijken en te slapen.

Ik ging in Dora's Big River Adventure, een attractie waar je nat kunt worden... Nou dat gebeurde dus ook! We kwamen allemaal drijfnat eruit, dus dat was hartstikke leuk. Met het zonnetje erbij was ik zo weer opgedroogd.

We besloten nu naar het andere gedeelte van het park te lopen (The Old West) en Erik ging in The Bandit. Dit is een houten achtbaan. Deze achtbaan ging keihard en alle kanten op. Erik was heel enthousiast toen hij eruit kwam, dus ik ging er ook in. Ik was een stuk minder enthousiast en dit kwam door het vreselijke trillen tijdens het ritje. Mijn hele lijf deed er pijn van. Nee, geen achtbaan voor mij!

Met z'n drietjes gingen we in het reuzenrad: Santa Monica Wheel. Ondanks Erik zijn hoogtevrees vond hij dit toch wel leuk, want we hadden een mooi uitzicht over het park.

Daarna ging ik alleen in de Crazy Surfer. Het was super rustig en er konden veel mensen tegelijk in, dus ik was meteen aan de beurt. Erg leuke attractie die heen en weer gaat over een baan en ook draait. Vanaf de grond leek het draaien heel erg, maar toen ik er in zat viel dat reuze mee.

Het weer werd steeds beter en we hebben nog even lekker gewandeld door het park. Toen mijn voetjes op waren besloten we naar het hotel te gaan (OP DEN HÖVEL), wat ongeveer 15 minuutjes rijden was.

We kregen kamer 17 en tot mijn grote verrassing hadden ze een babybedje voor Quinty neergezet, terwijl dat eerst niet mogelijk was. Dus dat vond ik echt heel leuk. De kamer was simpel en wat verouderd, maar verder helemaal prima. De bedden sliepen zalig! Met de douche had ik ruzie, want het leek erop dat het water wat eruit kwam maar niet warm wilde worden. Daarna bleek dat het gewoon heel lang duurde voordat hij eindelijk op temperatuur was. Heerlijk gedoucht dus! De gordijnen waren erg licht en ik was bang dat we erg vroeg wakker zouden worden daardoor. In het tweede verslag lees je of dat ook echt zo was.

In het restaurant van het hotel gingen we eten. Quinty kreeg een eigen menukaart die ze in kon kleuren. Maar ze was lekker met de potloden aan het spelen. We vonden het moeilijk om voor haar een keuze te maken, het werd pannenkoek. Erik nam schnitzel en ik spare rib. Allemaal super lekker! Quinty was na vier hapjes uit gegeten, dus Erik en ik hebben de pannenkoek ook nog weg gewerkt ha ha.

Quinty was de kamer nog heel speels en er leek niets aan de hand te zijn verder. Totdat we gingen slapen...

PS: Op Facebook staan de foto's van deze dag!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erik en Arie

Actief sinds 11 Sept. 2014
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 7138

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2015 - 24 Oktober 2015

Vakantie 2015: USA!

27 Augustus 2015 - 29 Augustus 2015

Santiago de Compostela (Bruiloft Diana en Alvaro)

12 Mei 2015 - 13 Mei 2015

Moviepark Germany (Erik's 40ste verjaardag)

29 November 2013 - 02 December 2013

Disneyland Parijs

22 November 2013 - 24 November 2013

Barcelona

Landen bezocht: